jullov

nu är det loooov. spenderade morgonen i kyrkan och vinna lite mjukadjur på tärningsgrejen. hihi. har julstädat mitt rum, handlat åt mormor. skottat. spelat mariocart med roy. snart fredagsmys!

minns hur jag alltid drog mig bort bort det där skåpet. gläntade på dörren och kände hur doften kröp sig in i min näsa. den där doften. den bästa doften jag visste. gick igenom varenda pryl i skåpet men ingen av dem bar på doften. den liksom fanns bara i skåpet, i väggarna. skulle alltid fråga alla i rummet. - vad tror ni det är som luktar? Kom och lukta! Emil erika kom hit!! likadant varje söndag. sen en dag så flyttade dom ifrån det där skåpet. idag smög jag mig in till det skåp som tagit över det gamlas funktion i den nya lägenheten. den fanns inte där. det var något speciellt med det där skåpet. doften sitter fortfarande kvar i min näsa. jag undrar om det luktar likdant där fortfarande. i den där lägenheten i norrköping.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0