pusssssa

det har gått ett tag sen sist nu. dessa dagar har varit så mysiga.
julaftonsmorgon, varm choklad med grädde. hela köksbordet täckt av frukost. jag som hatar frukost åt mest. skratt. glädje. sen bar det neråt för att locka mormor och tvinga på morfar en slips. varje gång jag ser dem vill jag krama dem det hårdaste jag kan för att ge dem all kärlek jag har. men då skulle de nog gå sönder.

och det vill jag ju inte.

sen gjorde jag och erika lite julgodis. kokade socker och mosade cornflakes. kramde farmor. klämde på paketen. sen kom äntligen mormor och morfar hit. första gången på länge. vi lyften in henne och det såg ut som hon skulle svimma av skräck. när hon var inne snabbare än morfar  och jag talade om det för honom. - oh fan... sa han då och tog på sig inneskorna.

sen hade jag den bästa julafton jag någonsin kommer att ha. för nästa år kommer den inte se likadan ut. på kvällen kom flipp hit och jag fick välrdens finaste julklapp. men jag är inte förvånad. klockan tio åt vi lite till och klockan tolv trodde jag att jag skulle spricka. men det gjorde jag inte.

fredagen bestod av en sak i centrum. Selma. hjärtegull prinsessa och allt där imellan. den mest underbara ungen på denna jord. hon fick hjälpa mig med att välja klänning för kvällen.

- åhhh! vad fin. ta den!!
-  eller den här vad fin!!
- Lisa... har du någon klänning som är lite för liten för dig kanske?

Fyra åriga selma gör ett försök att låna 18 åriga lisas klänningar.

Sen spelade vi spel och dansade discodans, gissade bajset och spelade flöjt. lekten tomte och häst målade naglar och flätade hår. sen begav jag mig ut i nattens mörker. regn och slask yoohanna och linnea. dans dans dans. fin kväll fina vänner.

idag har jag köpt en tröja för 50 kr. två av de människor jag älskar mest av allt har förvandlats till barn igen då de nu suttit i timmar och spelat pang pang spel på tvspel.

HEADSHOT!! JA FAN AV MED HUVUDET PÅ HAN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0