jag går bredvid men halkar efter

om dofter
imorse tog jag på mig en parfym som jag använde på högstadiet och som jag fick av lisa i julklapp något år. när jag sprutade ut doften slog flashbacken mig hårt i ansiktet. av en doft. jag såg mina gamla kläder framför mig, min frisyr, mitt ansikte i i spegeln för fyra år sen. dofter är läskigt. finns det en kille på skolan som har filips parfym känner jag det innan jag ens går förbi personen. när lina och jag gör iorningoss tillsamans innan vi ska ut känner jag "nu har lina tagit på sig parfymen hon brukar ha när hon ska på fest" öven om vi är flera personer i samma rum. dofter kan både vara positviva och negativa. alla dofter vill jag inte behöva koppla samman med vissa personer eller händelser längre. men ändå. det är häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0