omoget är moget?

johanna jag och linnéa levde för kort stund som ett känt band i hissen. dunkade så det hördes i heeela skolan. försov mig imorse. stressade. inte min grej. sitter och försöker jobba projekt men linnéa är spårlöst försvunnen. åt tomtegröt igår. eller mer socker och kanel med gröt. såg på tv. tränade. pussades. jag var sur igår kväll. stressad.

om kärlek.
många människor kanske ser kärlek som överskattat. jag gjorde det förr. för att jag var rädd för den. det gör ont att bli sårad men det går faktist att bli av med rädslan. kanske låter jag som en töntig kärleks gudinna nu. som tror att jag vet. igår på tv hånade varje program ensamma människor. de hånades fast de inte visste om det. jag tror att det inte finns en enda människa som vill vara ensam. hemligheten med kärlek är självkänsla. man måste våga tro att det finns någon som vill vara med just dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0