va störst va vackrast

jobbig dag. Check
tal check
förintelsen check

barnpassning och fridas och mina ungar fiser hela tiden på barnpassningen. byggde en väg med melvin och tittade på film. frida spelade monopol och uppfann rondeller och tågräslsar. monopol är INGET SPEL FÖR BARN.

åt mat hos mormor och morfar idag. satt och pratade om att det var så mörkt ute, att man ska tända ljus. då sa morfar.

- du skulle vart med på vår tid lisa. då det inte fanns några lampor. fotogen var det som gällde då
sen hoppar mormor in i diskussionen
- jag kan fortfarande minnas lukten av fotogen. vilken stark doft

sen glömde mormor och morfar bort att jag var där. de började disskutera om sitt liv på 1930 talet. jag slogs av tanken av att jag ska sitta sådär om många många år och säga till mina barnbarn

- jani ungar på min tid, då använde vi oss av lampor! det kan inte inte ens föreställa er.

min mormor och morfar är världens bästa. nu ska det lagas smörgåstårta och mysas. onsdagar in my heart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0