det är inte bra att klaga.

hösten är en årstid som alltid har skrämt mig. kanske har det med att göra att hösten ska skrämma människor. det har vi bestämt. man ska bli deprimerad och allt ska vara så mörkt och dystert. jag vill egentligen inte att det ska vara så. så iår ska det inte bli så.

de senaste höstarna i mitt liv har inte varit så bra. jag har trampat på människor omkring mig. personer jag älskar har blivit sjuka. hösten har varit en period då jag har tagit felbeslut. gjort bort mig.

den här hösten ska bli annolunda. visst. jag förlorar. för alla är förlorare. jag sårar. blir sårad. jag älskar, blir älskad. men jag vet den här hösten vem jag är. det kommer hjälpa mig. jag är rädd för döden. jag brukar alltid säga att den inte skrämmer mig. men nu gör den det. den kanske kommer förstöra min höst. det skrämmer mig så mycket.

men hösten är fin. den är gul. jag ska måla om. jag ska fan i mej hålla ut. nästa höst är jag långtbort från söderköpingsluft. förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0