anebrun



en vardag i mitt liv kan se ut så här. lite fundersamhet blandat med några försökt till att vara litre flörtiga. kände att det är dags att börja träna lite på poser till fotograferingen med linnea. höhö

ikväll funderar jag mig tillbaka på när jag vandrade på new yorks gator. hur det luktade och hur det kändes. det luktade nwe york och det kändes som jag var en myra. undra hur min vän i jönköping mår. tänkte på alla stora världsstäder jag besökt. tänkte att jag skulle vara lite ute och göra inne listor. först på plats kommer nog ändå New York, om det är tack vare frihetsgudinnan eller att vandra hem från en brodwayshow är svårt att avgöra. Sen kommer kular lumpur. det är så maffigt att kunna skrika DÄR HAR JAG VARIT när petronas twintower är på tv. Lilla gången där i mellan. Sen kommer Saigon. Känslan av att omringas av en miljon mopeder, vara minst i världen. Bangkok får ta nästa plats. Jag önskar jag hade varit äldre när jag var där. Nu minns jag hur Kalle åt tio råa ägg till frukost. Och hur hela köpcentran var fulla med plastofflor och fjädrar. Sen vill jag till Tokyo. Det tror jag skulle slå allt. Den värsta staden är costaricas huvudstad san josé. jag mår illa av tanken. pappa och mamma och jag i ett litet rum mitt i igenjävlastans. sen att vi inte fick åka hem utan va kvar i ingenjävlastans ytterligare en natt fick mig att gråta. en 18åring sitter och tjuter framme vid incheckningsdisken med en kö av människor bakom sig. något att bita i.

godnatt.

 

 

 





 




                                               

 


Kommentarer
Postat av: linneasundberg

haha söte! Äntligen har du en blogg igen så jag kan följa dig igen! :D

2009-10-21 @ 21:35:32
URL: http://linneaasundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0