SNUUVAA

idag var det andra gången på den här terminen som jag började klockan kvart över åtta. sjukt jobbigt att komma upp ur sängen. men klockan kvart i åtta var jag klar. snabb som en jag vet ite vad. så jag bestämde mig för att gå med mamma till skolan (då kan allt hända) pågrund av nattens snöfall tyckte mamma att vi nte skulle gå den vanliga vägen pågrund av att det inte skulle vara skottat.

- vi går vid komunhuset. där skottar dom ALLITD först.
- okej...

vi vandrade ner mot komunhuset, skottat? NEJ. så vi vandrar vidare. förbi skolorna, ner på margaretagatan. vad gör jag här tänkte jag? hade kunnat vara i skolan vi det här laget. men nej nej vi vandrar vidare. in på smågator. AVSPÄRRAT.

- mamma ser du inte att det är avspärrat här? det är ju ett hål rakt ner i marken
- nej nej här kan vi gå.

så vi hoppar över bommarna och går försiktigt längs kanten bredvid den djuupa groppen. äventyret har börjat tänker jag. men vi kom fram. det tog cirka 20 minuter istället för 10 som det brukar. men jaja.

imorse kom föresten min syster upp när pappa och jag åt frukost. hon kommer in i köket och tittar ut, sen säger hon.

- Titta! det är snö ute!!

hon var dessutom seriös... hon kanske menade att det hade snöat ännu mer i natt. eller har hon missat snön de senaste månaderna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0