STRONG GIRL

phu. om 25 minuter är det måndag.. känns bara tungt. vill inte gå och lägga mig för jag vill inte att lovet, södagen, helgen ska ta slut. min lediga vecka har varit så bra.

idag begav vi oss till västervik. jag satt bakom ratten och självklart händer det alltid något nytt. för två veckor sen så hade vi änglavakt. jag slängde mig på bromsen på huvudled och nästintill gled in i passerande fartdåre. hade jag inte sett honom hade han mosat mamma eller filip. sen grät jag lite och brummade vidare.

idag säger jag till mamma halvägs till västervik.

- mamma är det där en älg? fan det är en älg!!

jag slänger mig på bromsen och stannar fyra meter från älgen. nu vet jag att älgar är så sjukt stora. först vandrade han ner på vägbanan bredvid mig, då såg jag honom och tänkte "han kommer aldrig över mitträcket. loser". men älgen tar ett enkelt kliv över mitträcket och in på vår vägbana. filip tyckte mest han var stor och vacker. nu har jag nästan krockat och nästan kört in i en älg..

ivästervik möblerade vi, åt pizza med pomme och bara va.

puss på mos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0