SOMMAREN 2008

sommaren 2008 var den bästa sommaren i mitt liv!

den började med attårskurs ett på gymnasiet var slut. Ett oerhört konstigt skolår men mycket runtomkring. Slutet på juni åkte vi till spanien med laget. I flera år hade vi sparat, det här var vår resa. Och fyfan vad bra den va. Det var värme, vi spelade bättre än någonsin, vi solade, badade, shoppade, skrattade, vi gjorde allt, vi var tillsammans. Den gruppen av tjejer jag spelat handboll med i så jävla många år. Det kunde inte bli mer än en lyckad liten utflykt.

När jag kom hem var det bara att vila upp sig i två dagar. Sen skjussade mamma och pappa mig till arlanda hotell. jag hade ingen aning om vad som väntade mig. kvällen på hotellet glömer jag aldrig. jag träffade mina reskompisar för de nästkommande 18 dagarna. den kvällen då jag somnade bredvid helt okända gabriella kände jag att jag är fan allt cool jag. sen flög vi tillsamans över atlaten och där väntade ett äventyr på oss. det var två veckor fulla mer mer skratt än jag någonsin kunnat föreställa mig. det var två veckor som jag ännu inte lyckats förklara för någon. jag kan inte beskriva så att det går att förstå. det var en så konstig situation. emma och jag, som jag känt i en vecka, sprang vilsna runt på new yorks gator. stefan och jag skrattade tills vi tjöt varje dag. omkvällarna betällde vi pizza till hotellrummen med helt okända amerikaner. vi åkte 300 mil buss. vi åkte båt runt niagarafallen. sen åkte vi hem och pang så var det över.

jag började jobba, många roliga dagar med heidi och lisa. jag cyklade ut till filips sluss och vi låg där och pratade. när jag var med honom så mådde jag som bäst, han fick mig alltid att glömma allt annat. på kvällarna gjorde moa och jag mest ingenting, ibland var vi på fest och ibland hängde vi vid kanalkiosken i timmar. sen hade vi kräftskiva med handbollen på moas altan. en kväll utöver det vanliga. efter en vecka i skolan åkte linda natta jag och linnea till italien, en perfekt resa med massor sol och skratt. sen helt plötsligt var sommaren bara borta utan att jag hann reflektera över vad som egentligen hade hänt under dessa månader. Ge mig bara några dagar tillbaka?
Spanien
spanien
spanien
italy baby
usa
usa
usa
midsommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0