att livet går är väl livets gång

att livet går är väl livets gång.
när ska något hända? att fundera på det gör mig galen.
när jag inser att det händer något hela tiden.
vem var jag för ett år sedan? två år sedan?
vem är jag nu? var är jag nu?
hemma, hemma på kallsögtan, kanske inte läge till.
vad gör jag nu? vad gjorde jag då?
precis klar med skolam, resa i fokus. resa gjorde jag.
jobba gjorde jag, bland kakor och bullar i fyra år.
gick i skolan gjorde jag, pluggade röven av mig.
till vilken nytta då? för att kunna göra vad jag vill?
vad gör jag nu. jobbar, jobbar, tränar mitt handbollslag.
lite som att tiden går men ändå står still.
det är skönt.
jag längtar till jag ska göra något nytt.
men jag känner mig inte längre kvävd.
varför stressa. det är 10 år kvar tills jag
är trettio. för tio år sen var jag tio.
fan tio år är mycket.
en del tror att livet är kort, att allt är försent
när man är 25.
jag har insett att livet börjar nu.
igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0