HEY YOU

göteborg är en vacker stad på sommaren, på vintern? Jag vetifan. DET ÄR IS ÖVERALLT.
Filip och jag har bott här i en månad och fattar när det regnar på kvällen efter ett dygn sönande.
- Inatt måste dom ploga bort slasken.
På morgonen, isbana! Det är bokstavligtalt is överallt! Lösningen - sanda överallt - hjälper inte. Det finns inte en fläck på gångbanorna där det är asfalt, det gäller att hitta den fläcken med mest grus. Och eftersom göteborgare inte verkar fröstår att det inte är det bästa underlaget att cykla på så får man som gångare veja för cyklister som har nollkontroll på cykeln.
Värst av allt, stackars alla gamla människor, människor med handikapp, människor med barnvagnar. Hur klarar dom sig? skäms göteborg.
Annars har jag legat sjuk, bokstavligtalat 4 dagar i sängen (kanske därav min pessimistiska inställning).. Börjar sakta tillfriskna och är sjukt stolt över mig själv att jag lyckades bli godkänd på seminariet trots att jag knappt läst något, missat förseminariet och föreläsningarna. SOCRE! Det firas med skaldjursfrossa med filips jobbarkompisar ikväll. hurray.
nu är det självdisciplin en vecka inför tentan. hahaha. det blir bra vi ska ses i skolan imorgon (inte för fika..) vi ska tillochmed till rumpanbar (inte för att äta och dricka.. nejnej) SJÄLVDISCIPLIN!
sen va det de där med om jag skulle bli lärare med. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0