puss

jag lyssnar inte längre, jag stänger fönstret, inte värt något som inte inger hopp
jag rusar inte längre erat lopp. jag står kvar,
jag ser ingen plats för mig i
mönstret.
idag är det måndag. dagarna går, jag tar dem en itaget. att jämföra är farligt
jämföra med vadå? filip och jag pratar massor om meningen med livet.
det djupa plan ligger livet på just nu.
hur häftigt är det egentligen inte att vara människa? hur skrämmande är det
egentligen inte?
här sitter jag, jag har mitt liv, min kropp kommer jag leva med hela mitt liv,
mitt huvud. det är jag som är huvudpersonen i mitt liv. du är huvudpersonen
i ditt liv. sug på den karamellen. är det meningen att jag ska bestämma vad
jag ska göra med mitt liv nu? jag är lite för fixierad vid studen.
livet består av hur många veckor, timmar, dagar som helst.
jag har blivit en djupare filosof än jag någonsin varit.
jag vet att det är jag som bestämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0